MELDING FRA SKADEUTVALGET NR. 02/12 Oslo, 17. januar 2012
Stormskader etter orkanen Dagmar 25. og 26. desember - 3
Hovedkoordinator har mottatt 6.686 førstegangsmeldinger. 80% av de mottatte meldingene er tildelt takstkonsulent. Arbeidet går jevnt fremover, men hovedkoordinator mottar stadig meldinger om nye skader.
Hovedkoordinator får for tiden et økende antall henvendelser fra kunder som av sitt forsikringsselskap er bedt om å ta direkte kontakt. Skadeutvalget minner om og understreker at det er det enkelte selskaps ansvar å holde løpende kontakt med egne kunder, jf Katastrofehåndbok ved koordinerte hendelser (vedlegg 24 i Skadehåndboken). Hovedkoordinator skal ikke ha henvendelser fra kunder.
Selskapene kan følge koordineringsarbeidet via poolens rapportsystem. Selskaper som ikke har tilgang, får dette ved henvendelser til Norsk Naturskadepool, pool@fno.no tlf. 23 28 42 00
Når selskapet ønsker å melde prioriteringsendring på oversendte oppdrag, ber vi om dette meldes pr. e-post.
Det er selskapets ansvar å kvalitetssikre takstrapportene og kontrollere honorarregningene. Ufullstendige og mangelfulle rapporter skal returneres til takstkonsulenten. Det er et krav at takstkonsulentene benytter poolens rapportmal. Mønstertakstens side 1 skal følges.
Eventuelle innsigelser rapporteres fra selskap til hovedkoordinator – pr epost.
Takstkonsulentene sender rapportene til selskapene pr. e-post. Selskaper som ikke har formidlet sin dedikerte e-post adresse for oversendelse av takstrapporter, MÅ gjøre dette snarest til natur@togin.no
Med vennlig hilsen
Norsk Naturskadepool
Skadeutvalget